loading...
سی امین جشنواره فیلم فجر
محمدرضا بازدید : 520 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (1)

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اخبار امروز این ستاد خبری به شرح زیر است.



http://fajrfestival.rozup.in/n00004613-b.jpg
* برنامه و ایستگاه‌های سرویس ایاب و ذهاب رسانه‌ها به مقصد «برج میلاد» اعلام شد
به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، سرویس‌های ایاب و ذهاب رسانه‌ها به مسیرهای پنج گانه برج میلاد در روزها و شب‌های برپایی جشنواره بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به شرح زیر خواهد بود:

مسیر اول: میدان آزادی، ابتدای جناح، میدان صادقیه، ابتدای حکیم، برج میلاد.
مسیر دوم: خیابان نواب، ابتدای خیابان کلهر، پل گیشا، بزرگراه حکیم، برج میلاد.
مسیر سوم: میدان انقلاب، ابتدای جمالزاده، خیابان کارگر شمالی، پل گیشا، ابتدای حکیم، برج میلاد.
مسیر چهارم: میدان هفت تیر، بالاتر از مسجد الجواد، میدان ولی عصر، میدان فاطمی، پل گیشا، برج میلاد.
مسیر پنجم: میدان رسالت، روبه روی پایانه رسالت بالاتر از مسجد، قبل از پل سیدخندان، مترو مصلی، بزرگراه حکیم، برج میلاد.

ساعت‌های حرکت سرویس‌ها:
رفت: از ساعت 9 صبح تا 21 شب (هر دو ساعت یک بار)
برگشت: از ساعت 12 ظهر تا 24 (هر دو ساعت یک بار) .......

محمدرضا بازدید : 252 سه شنبه 18 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/1111/13900923134442_PhotoA.jpg


فردا چهارشنبه 19بهمن ماه در پنجمین روز از برگزاری سی امین جشنواره فیلم فجر، 6 فیلم در مرکز همایش های برج میلاد ویژه اهالی رسانه و هنرمندان روی پرده می رود.

بنابراین گزارش، ساعت 10 فیلم سینمایی «برف روی کاج ها» ساخته پیمان معادی، ساعت 13 فیلم سینمایی «پیشونی سفید» ساخته سید جواد هاشمی، ساعت 15:30 فیلم سینمایی «خوابم می آد» ساخته رضا عطاران، ساعت 18:15 فیلم سینمایی «آزمایشگاه» ساخته حمید امجد، ساعت 20:45 فیلم سینمایی «محرمانه تهران» ساخته مهدی فیوضی و ساعت 23 فیلم سینمایی «سه ونیم» ساخته نقی نعمتی به نمایش در می آید.

محمدرضا بازدید : 320 سه شنبه 18 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/44556/1107485_PhotoA.jpg


در حالی که صبح امروز اعلام شد فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» جایگزین فیلم «بچگیتو فراموش نکن» شد، دقایقی پیش اعلام شد «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» امشب به جای فیلم «قلاده های طلا» در برج میلاد اکران می شود.

با این تغییر برنامه مشخص نیست «قلاده های طلا» اکران می شود یا خیر.

«محمد خزاعی» تهیه کننده فیلم سینمایی «قلاده های طلا» و دبیر جشنواره فیلم فجر در این رابطه گفت: «قلاده های طلا» دیشب اولین نمایش خود را در سینما استقلال داشت که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

وی درخصوص دلایل عدم اکران این فیلم گفت: در مورد زیر جزییات نمی توان صحبت کنم ولی در حال حاضر مشخص نیست «قلاده های طلا» در برج میلاد نمایش داده شود.

بر اساس این گزارش، در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است بازیگرانی چون امین حیایی، پردیس افکاری، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی‌رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق، محمود عزیزی، مریم سلطانی، آزیتا ترکاشوند، حسین سحرخیز، اکبر سنگی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، بهادر زمانی و داریوش اسدزاده ایفای نقش می کنند.

موضوع فیلم در بستر رویدادهای انتخابات سال 88 اتفاق می افتد.

این فیلم به دلیل تهیه کنندگی «محمد خزاعی» دبیر جشنواره فیلم فجر در بخش خارج از مسابقه حضور دارد.

تعدادی از اهالی رسانه و منتقدان که پیش از جشنواره در نمایش خصوصی فیلم شرکت کرده بودند، ساختار و موضوع فیلم را به شدت تحسین کردند و به نظر می رسد «قلاده های طلا» یکی از بهترین فیلم های جشنواره امسال باشد.

محمدرضا بازدید : 226 دوشنبه 17 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/44556/1107485_PhotoA.jpg


فردا سه‌شنبه 1۸بهمن ماه در ششمین روز از برگزاری سی امین جشنواره فیلم فجر، 6 فیلم در مرکز همایش های برج میلاد ویژه اهالی رسانه و هنرمندان روی پرده می رود. 

ساعت 10 فیلم سینمایی «پل چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور، ساعت 13 فیلم سینمایی «دزدان خیابان جردن» ساخته وحید اسلامی، ساعت 15:30 فیلم سینمایی «من همسرش هستم» ساخته مصطفی شایسته، ساعت 18:15 فیلم سینمایی «ملکه» ساخته محمد علی باشه آهنگر، ساعت 20:45 فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی و ساعت 23 فیلم سینمایی «بیتابی‌بیتا» ساخته مهرداد فرید به نمایش در می آید.

محمدرضا بازدید : 219 یکشنبه 16 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/44556/849f5c798e798ac03dd992ad4b9b6e5b.jpg


سینمای رسانه ها در برج میلاد با اخراج چند همکار و مهمان زن به دلیل بدحجابی حاشیه ساز شد.  روز سوم برگزاری جشنواره در برج میلاد برای اهالی رسانه خبر رسید که با چند نفر از مهمانان حاضر در این سالن برخورد شده و کارت ورود به سالن نمایش آنها به دلیل پوشش نامناسب و بدحجابی ابطال شده است.

ظاهراً  امسال سختگیریهایی در مورد پوشش و حجاب بانوان حاضر در سالن رسانه برج میلاد برقرار شده است. امیدواریم موضوع ابطال کارتهای همکاران با پادرمیانی متولیان جشنواره و مدیران انتظامات سالن حل شود و این همکاران و مهمانان جشنواره به سالن میلاد بازگردند و از این پس شاهد چنین برخوردهایی با همکاران رسانه و مهمانان جشنواره در روزهای آینده نباشیم.

محمدرضا بازدید : 214 شنبه 15 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/455/Cinemanegar_Photo__Hashiyehaye_2Rooz_Avale_Jashnvareye_30_Film_Fajr_(21).jpg

بازیگران و تهیه کننده فیلم «دوباره با هم» به دلیل کیفیت پایین فیلم در طول برگزاری نشست خبری درگیر شدند.
سحر قریشی و مانی کسرائیان برای بازی در فیلم دوباره باهم از مخاطبان خود عذرخواهی کردند.
با توجه به اینکه فیلم «دوباره باهم» به کارگردانی روزبه حیدری، دچار مشکلات مختلفی بوده و آماده نمایش عمومی نبود، بازیگران فیلم از حضور در این پروژه ابراز نارضایتی کردند.
یکی از مسائلی که بازیگران به آن ایراد گرفتند، عدم حضور کارگردان در طول صحنه فیلمبرداری و همچنین در نشست خبری این فیلم بود که باعث اعتراض تهیه کننده فیلم قرار داشت.
مانی کسرائیان جمشید حیدری تهیه کننده فیلم را کارگردان اصلی دانسته و گفت: اما متاسفانه تمام فیلم دچار حاشیه شد و انرژی گروه به هدر رفت. نظر گروه این است که هیچ گاه این حس را نداشتیم که سر فیلم 35 هستیم و فیلم تلویزیونی از این کار جدی تر بوده است.
وی در بخشی از سخنان خود ابراز داشت: از تمام طرفداران خود برای بازی در این فیلم عذر خواهی می کنم و فیلم نباید با چنین کیفیتی در جشنواره به نمایش در می آمد. کیفیت فیلم تحت تاثیر جو حاکم بر پشت صحنه قرار گرفته و ما نتوانستیم آن طور که باید در این فیلم بازی کنیم.
همچنین سحر قریشی بازیگر نقش مریم در این فیلم، افزود: متاسفانه از حضور در این کار راضی نبودم. با توجه به شخصیت متفاوت مریم در فیلم، باید فضای مناسبی برای آن در نظر گرفته می شد. هر تهیه کننده‌ای که نخواهد پول دهد، از آشنایان خود در فیلم بازی می کند و همین مسئله به فیلم آسیب می زند.

محمدرضا بازدید : 199 پنجشنبه 13 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/002/011r.jpg


آيين افتتاحيه‌ سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر چهارشنبه ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي جشنواره فيلم فجر راس ساعت پنج بعد از ظهر افتتاحيه جشنواره فيلم فجر با حضور جمع كثيري از هنرمندان سينما، تلويزيون و تئاتر، اهالي رسانه و مردم علاقه مند به سينما در محوطه بيروني تالار وحدت آغاز شد.محمد خزاعي دبير سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، با همراهي مسئولان سينمايي و ستاد برگزاري جشنواره، از هنرمندان با شاخه‌هاي گل استقبال كرد.
مراسم افتتاحيه به صورت رسمي ساعت ۱۸ با پخش سرود جمهوري اسلامي و تلاوت آياني چند از كلام الله مجيد و با اجراي محمدرضا شهيدي فر شروع شد.

محمدرضا بازدید : 240 چهارشنبه 12 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/002/13901021000355_PhotoA.jpg

فیلم‌های مختلف ایرانی و خارجی از بخش‌های مختلف در روز اول و دوم سی‌امین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی به نمایش درمی‌آیند.

پنج‌شنبه ۱۳ بهمن
نخستين روز اكران فيلم‌هاي سي‌امين جشنواره بين المللي فيلم فجر، سينما آزادي ساعت ۱۴ روز پنج‌شنبه 13 بهمن ماه روز "گشت ارشاد "سعيد سهيلي ، ساعت ۱۶ " بيداري " فرزاد موتمن ،ساعت ۱۸ "روييدن در باد"رهبر قنبري ، ساعت ۲۰ "گشت ارشاد"سعيد سهيلي و ساعت ۲۲ " بيداري " فرزاد موتمن اكران مي شود.


سالن شهر هنر سينما آزادي در ساعت ۱۳ " بيداري " فرزاد موتمن ، ساعت ۱۵ "روييدن در باد " رهبرقنبري، ساعت ۱۷ "پيشوني سفيد "سيد جواد هاشمي ،ساعت ۱۹ "يك فراري از بگبو" هاتف عليمرداني  و ساعت ۲۱ "روييدن در باد" رهبر قنبري را نمايش مي دهد.

محمدرضا بازدید : 199 چهارشنبه 12 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/0004/milad2.jpg


در آستانه آغاز برگزاری سی امین دوره جشنواره فیلم فجر برنامه فردای نمایش فیلم‌ها در برج میلاد اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، فردا پنج‌شنبه ۱۳ بهمن ماه، ساعت ۱۰ صبح فیلم سلام بر فرشتگان (فرزاد اژدری)، ساعت ۱۳ فیلم تلفن همراه رئیس جمهور (علی عطشانی)، ساعت ۱۵:۳۰ فیلم یک سطر واقعیت (علی وزیریان)، ساعت ۱۸:۱۵ بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال ، ساعت ۲۰:۴۵ پرواز بادبادک‌ها (علی قوی تن) و ساعت ۲۳ آقای مدیر (حسن آقاکریمی) به نمایش در می‌آیند

محمدرضا بازدید : 168 چهارشنبه 12 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/0004/13901109000184_PhotoA.jpg


«سید‌علیرضا سجادپور» مدیر‌کل اداره نظارت و ارزشیابی در‌باره فیلم‌هایی که هنوز موفق به اخذ پروانه نمایش نشدند و برخی از آن‌ها در برنامه‌ جشنواره فیلم فجر حضور دارند، گفت: «پری‌ناز» نتوانست اصلاحات را انجام دهد و به جشنواره فیلم فجر نمی‌رسد.

وی در ادامه درباره پروانه نمایش فیلم «قلاده‌های طلا» توضیح داد: به نظر می‌رسد فیلم نمایش محدودی در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت، هنوز فیلم رسماً به اداره کل نظارت و ارزشیابی برای اخذ پروانه نمایش ارایه نشده است و حرف و حدیث‌هایی که تاکنون درباره فیلم‌‌ها شنیده می‌شود تنها نظرات فیلمسازان و صاحبان فیلم‌ها  است که با نهادهای مختلف رایزنی می‌کنند. هنوز رسماً ارشاد درباره فیلم «قلاده‌های طلا» اظهار نظر نکرده است. به نظر می‌رسد با چند نمایش محدود، از فیلم «قلاده‌های طلا» در جشنواره تنها رونمایی خواهد شد.
مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی درباره فیلم سینمایی «بی‌خود و بی‌جهت» گفت: هنوز شورای پروانه نمایش درباره این فیلم اعلام نظر مثبت نکرده‌ است و اگر پروانه نمایش این فیلم صادر شود حتماً از طریق سایت معاونت اعلام می‌شود.

محمدرضا بازدید : 180 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)
پس از مدت‌ها انتظار سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فردا با برگزاری آیین افتتاحیه در تالار وحدت آغاز به کار می‌کند.

http://fajrfestival.rozup.in/13901028000119_PhotoA.jpg

آیین افتتاحیه فردا که به نظر می‌رسد برنامه متفاوتی داشته باشد، در دو بخش برگزار می‌شود. در ابتدا در فضای بیرونی تالار وحدت، جشنواره میهمان عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره است و در بخش داخلی هم در تالار وحدت مراسم ویژه‌ای برگزار خواهد شد.
«حمید مقدم» کارگردانی بخش افتتاحیه سی‌امین جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد.
در این دوره از جشنواره تا به این لحظه، برنامه‌ریزی دقیق و اجرایی شدن تک‌تک برنامه‌ها توسط دبیر جشنواره از ویژگی‌های سی‌امین فجر است.
در این دوره از جشنواره فیلم‌هایی نظیر «نارنجی‌پوش» داریوش مهرجویی، «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان، «خرس» خسرو معصومی، «خوابم می‌آد» رضا عطاران، «چک» کاظم راست‌گفتار، «پل‌چوبی» مهدی‌کرم‌پور، «آزمایشگاه» حمید امجد، «خودزنی» احمد کاوری، «زندگی خصوصی» محمد حسین فرحبخش، «میگرن» مانلی شجاعی‌فر و ... حضور دارند.

محمدرضا بازدید : 165 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
«میگرن» اولین تجربه کارگردانی مانلی شجاعی فرد در حوزه سینمای بلند است.

او درباره اصلاحیه‌های این فیلم برای نمایش در جشنواره فجر گفت: «خیلی وقت‌ها من به عنوان کارگردان نمی‌توانم چیزی را تغییر بدهم. برای نمایش در جشنواره فجر مجبور شدیم دو شخصیت اصلی را دربیاوریم.»


http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/0004/IMAGE634635343407408342.jpg

وی ادامه داد: «نقش حسین سلیمانی و تورج فرامرزیان به کل از فیلم حذف شد و ما چیزی حدود 16 دقیقه را درآوردیم. نسخه اولیه این فیلم 110 دقیقه بود.»
شجاعی فرد همچنین گفت: «نوع اصلاحیه‌هایی که به فیلم خورده بود دست ما را بست، اما تا جای ممکن و با دیالوگ و تعامل سعی کردیم میزان این اصلاحیه‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.»
«میگرن» اولین تجربه جدی کارگردانی شجاعی فرد است. او پیش از این برنامه‌ریز، دستیار فیلمبردار و منشی صحنه‌ بوده و با کارگردان‌های مختلف همکاری داشته است. در فیلم او بازیگرانی چون رضا کیانیان، گوهر خیراندیش، هنگامه قاضیانی، پانته‌آ بهرام، شاهرخ فروتنیان، هدایت هاشمی و افشین هاشمی بازی کرده‌اند.

محمدرضا بازدید : 182 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/003/banner-home2.jpg
مدیر سینمای پردیس ملت اعلام کرد برای رفاه حال شهروندان، پیش فروش بلیط های سی امین جشنواره فیلم فجر ویژه پردیس ملت 3 و پردیس ملت 4 از روز 9 بهمن ماه از ساعت 10 الی 16 در گیشه سینما به صورت سری به فروش می رسد.
وی منظور از سری را چنین تشریح کرد که در هر سری به این صورت می باشد که سانس مورد نظر از تاریخ 13 لغایت 22 بهمن ماه به صورت یک بسته ارائه می گردد.
مسعود بانصیری طی گفتگو با خبرنگار سینمانگار افزود، مجتمع سینمایی پردیس ملت با در اختیار داشتن امکانات رفاهی فراوان از جمله کافی شاپ، اینترنت وایرلس رایگان، کودک سرا، رستوران و کتاب فروشی می تواند اوقات خوشی را برای مخاطبین جشنواره در ایام برگزاری این رویداد فرهنگی فراهم آورد.
بانصیری افزود در این روزها مشغول آماده سازی فضای سالنها برای استقبال از جشنواره و ارائه هر چه بهتر خدمات به مخاطبین جشنواره می باشیم. وی ادامه داد: به همین دلیل ما کلیه فعالیتهای سینما پردیس را از تاریخ 7 تا 12 بهمن تعطیل نموده ایم، اما برای اینکه شهروندان علاقه مند به شرکت در این دوره از جشنواره فجر دچار مشکل نشوند پیش فروش بلیط های خود را به صورت ویژه تا یک روز پیش از آغاز جشنواره ادامه می دهیم.
مدیر پردیس ملت از علاقه مندان خواست جهت اطلاع از برنامه های اکران در پردیس ملت 3 و پردیس ملت 4 به قسمت برنامه های جشنواره بر روی وب سایت این مجموعه مراجعه نمایند.
علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیش فروش جشنواره فیلم فجر ویژه پردیس ملت با تلفن 23162 داخلی های 101 یا 102 تماس حاصل نمایند.

محمدرضا بازدید : 376 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/003/article.jpg

منصور ضابطيان گفت: خبر مبني بر پوشش جشنواره توسط «راديو هفت» اشتباه است.

بر اساس جدولي که توسط روابط عمومي سازمان صدا و سيما منتشر شد، برنامه هايي که در طول جشنواره با رويکرد پوشش اين جريان، برنامه زنده و توليدي به روي آنتن مي بردند، اعلام شد. در چارت شبکه آموزش، «راديو هفت» به عنواي برنامه توليدي در ليست برنامه هاي با پرداخت جشنواره اي قرار داشت. با توجه به اين خبر منصور ضابطيان (مجري و تهيه کننده اين برنامه) در گفتگوي تلفني با خبرنگار سينماپرس اين خبر را تکذيب کرد.
وي اعلام کرد: اين خبر اشتباه صدا و سيما است. و برنامه «راديو هفت» هيچ توجه و پوششي نسبت به اخبار و اتفاقات جشنواره فجر در هيچ بخش نخواهد داشت. وي افزود: در رويکردي که براي اين برنامه مشخص شده است، چنين تعريفي وجود ندارد، و ما در زمان برگزاري جشنواره نيز به شيوه سابق خود برنامه را اجرا خواهيم کرد.

محمدرضا بازدید : 172 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
برنامه‌های نشست‌های هفت‌گانه دومین کنفرانس هالیوودیسم و سینما در سي‌امين جشنواره فيلم فجر اعلام شد.
http://fajrfestival.rozup.in/011533.jpgبه گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دومین کنفرانس هالیوودیسم و سینما در روزهای ۱۳ تا ۱۵بهمن ماه در سالن البرز مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان) برگزار می‌شود که در طول آن هفت نشست تخصصی برپا خواهد شد.
دومین کنفرانس هالیوودیسم و سینما در روزهای ۱۳ تا ۱۵بهمن ماه در سالن البرز مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان) برگزار می‌شود.
این کنفرانس متشکل از نشست‌های تخصصی است که پس از پایان مراسم افتتاحیه در سالن‌های ارس و هیرمند مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.
برنامه این نشست‌ها به شرح زیر است:
روز ۱۳ بهمن ماه / از ساعت۱۳:۳۰ تا ۱۵ (نشست هالیوود و بیداری جهانی)
روز ۱۳ بهمن ماه / از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ (نقش سینما در بیداری جهانی)
روز ۱۴ بهمن ماه / از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ (هالیوودیسم و صهیونیسم)
روز ۱۴ بهمن ماه / از ساعت۱۱:۳۰ تا۱۳:۳۰  (تکنیک‌های هالیوودی جهت منحرف‌سازی وقایع جهانی تحت سیاست‌های صهیونیسم) از جمله هولوکاست و ۱۱ سپتامبر.
این پنل، اصلی‌ترین نشست کنفرانس هالیوودیسم است و تمام میهمانان اصلی در آن حضور دارند.
روز ۱۴ بهمن ماه / از ساعت۱۴:۳۰ تا ۱۶ (نفوذ هالیوود بر افکار عمومی و تخریب آن)
روز ۱۵ بهمن ماه /از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ (هالیوودیسم و انحطاط بشر)
روز ۱۵ بهمن / از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ (هالیوود و گسترش خشونت)
کنفرانس هالیودیسم و سینما در روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه امسال در جریان برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مرکز پژوهش‌های فرهنگی وزارت امور خارجه (سازمان مجامع ایرانیان)  به دبیری غلامرضا منتظمی برگزار می‌شود.

محمدرضا بازدید : 202 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)


لینک مرتبط : تکذبيه ضابطيان: «راديو هفت» توجهي به جشنواره ندارد


http://fajrfestival.rozup.in/13901028000119_PhotoA.jpg


شبکه های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما کنداکتور دهه فجر خود را با حجم بالای تولید ویژه برنامه های جشنواره، با رنگ و بوی جشنواره مزین کرد.

شبکه های تلویزیونی سیما همزمان با ایام جشنواره برنامه های ویژه ای را برای پوشش اخبار و اتفاقات جاری در جشنواره تدارک دیده اند که همزمان با آغاز دهه فجر به روی آنتن می روند.

محمدرضا بازدید : 152 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/003/13900919100401_PhotoA.jpg
در اولین روز از برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم فجر، مسابقه تیم‌های پرسپولیس و استقلال در برج میلاد نمایش داده می‌‌شود.
در اولین روز از نمایش فیلم‌های جشنواره سی‌ام در مرکز همایش‌های برج میلاد ویژه هنرمندان و اهالی رسانه، مسابقه این دو تیم از ساعت 18 روی پرده برج میلاد می‌رود.

محمدرضا بازدید : 233 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/peiman-maadi.jpg
شروع حرکت یک فیلم جشنواره فجر است
پیمان معادی بازیگر فیلم درخشان "جدایی نادر از سیمین" که به تازگی موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد، در گفتگو با روابط عمومی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر پخش جهانی فیلم‌های ایرانی را سکوی پرتاب آنها دانست.
معادی که امسال در مقام کارگردان با فیلم "برف روی کاج‌ها" در جشنوارهء امسال حاضر است درباره پخش جهانی فیلم‌های ایرانی می‌گوید:" پخش جهانی فیلم می‌تواند موقعیت جهانی آن را تعیین کند. با اینکه خودم شخصا تجربه کار در این زمینه را ندارم، اما دقیقا این مسیر را دربارهء دو فیلم "درباره الی " و " جدایی نادر از سیمین" مشاهده کردم. "درباره الی" پخش خوبی نداشت و پخش‌کننده آن کارش را خوب انجام ندادو در میانه کار، فعالیتش را قطع کرد. همین ماجرا باعث شد که روند موفقیت‌های "درباره الی" متوقف شود . ادامه.........

محمدرضا بازدید : 183 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/dr-hosseini.jpg


سی‌امین جشنواره فیلم فجر پرمایه‌تر از قبل شکل گرفته است؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: سی‌امین جشنواره فیلم فجر به حسب مقدمات، پرمایه‌تر از قبل صورت بسته است.
متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در ادمه بخوانید...........

محمدرضا بازدید : 177 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/IMAGE634634469737233821.jpg
نسخه کامل فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی به دبیرخانه جشنواره تحول داده شد.
نهم بهمن‌ماه را به عنوان آخرین مهلت تحویل آثار اعلام کرده بود که پیش از پایان یافتن این مهلت، کپی کامل "بوسیدن روی ماه" تازه‌ترین فیلم سازندگان "طلا و مس" در اختیار دفتر جشنواره قرار گرفت.
این فیلم سینمایی در ماه‌های اخیر، آخرین مراحل فنی را پشت سرگذاشت و بعد از انجام دادن بخش‌های نهایی فنی فیلم در استودیو بهمن برای نمایش در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره آماده شد.
محمدی خود طراح فیلمنامه  این فیلم است؛‌ فیلمی که در آن بازیگرانی چون شیرین یزدان‌بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، شبنم مقدمی، شاهرخ فروتنیان، شیدا خلیق، حسن نجاریان، امیرحسین رستمی، نازنین خزائی، لیدا عباسی، لیلی فرهادپور، محمد کارت و سعید پورصمیمی بازی کرده‌اند.
در خلاصه داستان "بوسیدن روی ماه" آمده است: احترام‌السادات و فروغ خانم در همسایگی هم زندگی می‌کنند و بیش از 20 سال است که در انتظار فرزندانشان هستند.

محمدرضا بازدید : 235 دوشنبه 10 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/003/Multimedia_pics_1390_11_Art_105.jpg
محمدعلي نجفي با 6 دوره داوري‌، ركوردار داوري در جشنواره‌ي فيلم فجر است.
با مرور سي دوره جشنواره فيلم فجر و تركيب داوران بخش‌هاي اصلي‌، ‌محمد علي نجفي بيشترين حضور را داشته است و بعد از آن مجيد مجيدي با داوري در پنج دوره، قرار دارد.

منوچهر عسگري نسب‌، محمد خزاعي (از مديران سابق سينمايي)، منوچهر محمدي، ‌سيد مهدي شجاعي،‌ محمدباقر كريميان و فرهاد صبا هم هر كدام چهار دوره داور بخش اصلي جشنواره بوده‌اند.
از سينماگراني هم كه در سه دوره داور بوده‌اند مي‌توان به زنده‌ياد سيف‌اله داد‌، ابراهيم فروزش‌، ابراهيم حاتمي‌كيا‌، زنده‌ياد رسول ملاقلي پور‌، جواد شمقدري‌،محمد رجبي‌،مسعود جعفري جوزاني‌، كيومرث پوراحمد، ‌احمدرضا درويش‌، يداله صمدي،‌محمدبزرگ‌نيا، ‌محمدرضا هنرمند، ‌رسول صدرعاملي،‌خسرو سينايي‌،اسفنديار شهيدي و ابوالقاسم طالبي اشاره كرد. ادامه ........

محمدرضا بازدید : 182 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/002/13901021000355_PhotoA.jpg
در ادامه سلسله گزارش‌ها با موضوع «پشت دوربینی‌های فجر سی‌ام» که به سهم مدیران فیلمبرداری، تدوینگران، آهنگسازان، صدابرداران، صداگذاران، طراحان صحنه، طراحان لباس، چهره‌پردازان، طراحان جلوه‌های ویژه میدانی و بصری در دوره سی‌ام جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌پردازد، این‌بار صدابرداران و فیلم‌هایی که در جشنواره دارند، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و نتایج را می توان در ادمه مشاده کنید............

محمدرضا بازدید : 216 یکشنبه 09 بهمن 1390 نظرات (0)
به نقل از سینمای ما رضا یزدانی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با اجرای دو ترانه «سينما» و «خليج فارس» حضور خواهد داشت. يزداني در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در دو مقطع اين برنامه را اجرا خواهد کرد.
http://www.iranvij.ir/upload/images/nhqqh398ea626tecnxyr.jpg
مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره سه شنبه یازدهم بهمن ماه در محل تالار وحدت برگزار خواهد شد.
رضا یزدانی ترانه‌خواني در سينما را با فيلم «حكم» مسعود كيميايي شروع كرد و بعد در «رئيس» و «محاكمه در خيابان» و چند فيلم ديگر هم به عنوان  خواننده و بازیگر حضور داشت. یزدانی در فیلم «طهران، تهران» و «اين‌جا تاريك نيست» علاوه بر اجراي ترانه، بازی هم کرده و ترانه تيتراژ پاياني سريال «مرگ تريجي يك رويا» را هم خواند. او  اين روزها با تئاتر «کمی بالاتر» (آروند دشت آرا) روی صحنه مي‌رود و سه قطعه اجرا مي‌كند.
ترانه «سينما» كه در آلبوم تازه يزداني با عنوان «ساعت فراموشي» منتشر شده، با گنجاندن نام چهارده فيلم مطرح سينماي پس از انقلاب، حال و هواي نوستالژيكي ايجاد كرده است.

محمدرضا بازدید : 163 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/002/a0795719.jpg

داوران ایرانی بخش بین‌الملل سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در حکمی از سوی دبیر جشنواره سی‌ام، سیدضیاءالدین دری به عنوان داور ایرانی بخش جلوه‌گاه شرق (سینمای آسیا)، داریوش فرهنگ و فریدون جیرانی به عنوان داوران ایرانی بخش مسابقه بین‌الملل (جام جهان‌نما) و هنگامه قاضیانی به عنوان داور ایرانی بخش سینمای سعادت معرفی شدند.
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 12 بهمن‌ماه در تهران و از 17 بهمن در استان‌ها آغاز خواهد شد.

محمدرضا بازدید : 317 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/002/011r.jpg
سیاوش حقیقی مدیر سمعی و بصری جشنواره سی‌ام و مسئول پخش تلویزیون اینترنتی این رویداد سینمایی گفت: امسال با پخش اینترنتی، جشنواره سی‌ام را به صورت زنده برای کاربران اینترنت به نمایش می‌گذاریم.
سیاوش حقیقی مدیر سمعی و بصری و مسئول پخش تلویزیون اینترنتی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری با اشاره به این که بخش اینترنتی برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر وجود دارد؛ گفت: پخش اینترنتی جشنواره با یک لینک مجزا در سایت جشنواره برای تمام مخاطبان قابل دسترس خواهد بود. در این قسمت آیتم‌های مختلفی به صورت زنده، روی سایت قرار می گیرد.

محمدرضا بازدید : 200 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)
«علیرضا حائری» دست‌اندرکار برنامه سینمایی «هفت» گفت: جشنواره فیلم فجر برخلاف سال گذشته که امکانات و فضای محدودی را برای برنامه «هفت» در نظر گرفته بود، امسال به جای یک اتاق برای استقرار ۶ باکس مونتاژ پلی‌بک، http://fajrfestival.rozup.in/13.JPGسه اتاق در اختیار برنامه «هفت» قرار می‌دهد.
وی در ادامه افزود: سیستم انتقال تصویر از «برج میلاد» به صدا و سیما با دو فیبر نوری برای اطمینان بیشتر پخش برقرار شده است و رسانه ملی با چیزی حدود ۸ برنامه تلویزیونی داخلی و برون‌مرزی سازمان به ۶ زبان غیر فارسی و بخش مختلف رادیو پوشش همه جانبه‌ای از جشنواره فیلم فجر خواهد داشت.
حائری ادامه داد: برنامه سینمایی «هفت» به عنوان برنامه مادر از کمک به آن‌ها دریغ نخواهد کرد. در تلاش هستیم با همکاری «برج میلاد» دوربینی در راس برج میلاد نیز تعبیه کرده و بخش‌هایی از برنامه را با پس‌زمینه شهر تهران عرضه کنیم.
وی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: برنامه سینمایی «هفت» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد هر شب به مدت ۳ ساعت به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

محمدرضا بازدید : 207 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)
به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، طی حکمی از سوی دبیر جشنواره سی‌ام فیلم فجر، اعضای هیئت داوران بخش فیلم‌های اول جشنواره سی‌ام معرفی شدند.

http://fajrfestival.rozup.in/13901028000119_PhotoA.jpg
«رسول صدرعاملی» متولد 1333اصفهان است وی فعالیت سینمایی خود را با تهیه‌کننده‌گی فیلم «خونبارش» به کارگردانی «امیر قویدل» آغاز کرد. او تاکنون 12فیلم سینمایی را کارگردانی کرده که «من ترانه پانزده سال دارم »، «دختری با کفش کفش‌های کتانی»، «گل‌های داودی»، «هرشب تنهایی»، «زندگی با چشمان بسته »، از دیگر فیلم‌های اوست.
 فیلم «گل‌های داودی» به کارگردانی رسول صدرعاملی -1363- در سومین دوره فیلم فجر، 5 لوح زرین از هیات داوران دریافت کرد.
 «رسول صدرعاملی» در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم «من، ترانه، 15 سال دارم» دریافت کرد. این فیلم همچنین چندین جایزه بین‌المللی برای صدر عاملی به ارمغان آورده است.

محمدرضا بازدید : 203 شنبه 08 بهمن 1390 نظرات (0)
چند دقيقه قبل برنامه هفت اخبار جديدي از جشنواره سي ام فجر اعلام كرد. محمد خزاعي دبير جشنواره روي خط آمد و درباره آخرين وضعيت فيلم ها گفت: تا اين لحظه چهل كپي به دفتر جشنواره رسيده، دوازده فيلم كپي ديجيتال تحويل دادند و 10 فيلم هنوز نرسيده و با توجه به درخواست هاي متعدد صاحبان آثار در جلسه ستاد جشنواره كه هنوز ادامه دارد تصميم گرفتيم تا يكشنبه ظهر مهلت بدهيم هر چند بنده پيش بيني مي كنم احتمالا 5 فيلم به جشنواره نرسد  كه بعضي از اين فيلم ها از آثر شاخص جشنواره امسال هستند. اما اگر واقعا تا يكشنبه ظهر نرسند از جدول حذف مي شوند و جدول جديد اعلام مي شود.

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/13900907152813_PhotoA.jpgبه گزارش كافه سينما خزاعي در ادامه گفت: با كنار رفتن اين فيلم ها در بخش مسابقه هيچ فيلمي اضافه نخواهد شد و در بخش خارج از مسابقه با كنار رفتن هر فيلمي زندگي خصوصي آقا و خانم ميم و پريناز( به شرط انجام اصلاحات) اضافه خواهند شد و اين آثار اگر با آقاي سجادپور به هماهنگي برسند ما شرايط نمايششان را فراهم مي كنيم.

خزاعي در پايان گفت: داريوش فرهنگ و فريدون جيراني هم از داوران بخش جام جهان نما خواهند بود.

همچنيني فريدون جيراني در اين برنامه گفت: آقاي ابوالقاسم طالبي با ما تماس گرفتند و گفتند مشكل قلاده هاي طلا مربوط به اداره نظارت و ارزشيابي نيست و مشكل از جاي ديگري است و فيلم احتمالا به جشنواره نمي رسد.

محمدرضا بازدید : 204 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/plat-100-x-70-01_thumb_medium150_100.jpgمتصدی توزیع بلیت کلیه دست‌اندر کاران و اعضای صنوف سینمایی از تحویل ۳۵ هزار قطعه بلیت سی‌امین جشنواره فیلم فجر به اهالی سینما خبر داد

داریوش بابائیان در گفت‌وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم فجر گفت: از روز گذشته بلیت‌های سی‌امین دوره از جشنواره به صنوف مختلف سینمایی داده شده که از مجموع بلیت‌ها، تاکنون ۳۵هزار بلیت به اعضا تحویل داده شده است.
بابائیان به استقبال صنوف مختلف سینمایی از ارائه بلیت‌ها در سینماصحرا اشاره کرد و ادامه داد: برخلاف برخی گفته‌ها مبنی بر عدم استقبال صنوف مختلف سینمایی، باید بگویم اکثریت صنوف خانه سینما و شورای مرکزی، بلیت‌های‌شان را از سینما صحرا دریافت کرده‌اند و از دیروز شاهد استقبال صنوف مختلف سینمایی بوده‌ایم، گرچه امکان دارد تعدادی از اهالی سینما نیز تمایلی به گرفتن کارت نداشته باشند.

محمدرضا بازدید : 206 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/13901028000119_PhotoA.jpg
جشنواره سی‌ام در آستانه ورود به دهه چهارم عمر خود این قدر چیزهای تازه دارد که نمی‌دانیم باید از کجا شروع کنیم. نکته‌های مثبت و درخور توجه بسیاری در آستانه جشنواره وجود دارد که نظرمان را جلب کرد اما یکی از رخدادهای مثبت و درخور توجه برای دوستداران سینما نمایش فیلم سینمایی «هوگو» ساخته کارگردان به‌نام سینمای جهان، مارتین اسکورسیزی است که توانسته نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند و‌ در 11 رشته نامزد دریافت جایزه اسکار سال 2012 شده است. این امر باعث شد علاقه‌مندان به سینمای اسکورسیزی مجبور نباشند تاریخ نمایش فیلم در کشورهای اطراف را رصد کنند تا از نمایش پرده‌ای فیلم بی‌نصیب نمانند و در کشور خودمان شاهد نمایش فیلم روی پرده نقره‌ای باشند.
البته نباید فراموش کنیم امسال در بخش‌های مختلف بین‌الملل شاهد نمایش فیلم‌های خوبی چون «آقای لازار» (فلیپ فالاردو) که نماینده کانادا در بخش اسکار بهترین فیلم  خارجی زبان بود همچنین فیلم «روزگاری در آناتولیا» (نوری بیلگه جیلان) که توانست جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره کن را به خود اختصاص دهد، خواهیم بود.

محمدرضا بازدید : 222 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/borj-milad_thumb_medium150_100.jpg
فیلم‌های سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجرهمزمان با تهران در ۲۰ سالن سینمایی کشور و در قالب جشنواره فیلم فجر در استان‌ها به نمایش درمی‌آید.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، سینما استقلال شهر خرم آباد و فلسطین  شهر بروجرد در استان لرستان، سینما شهرتماشا در شهر کرمان استان کرمان، سینما قدس، ساحل و فرشچیان شهر اصفهان در  اصفهان، سینما سعدی ، ایران و مجموعه فرهنگی حافظ شهر شیراز در استان فارس، سینما آفریقا، قدس، شهید اصغرزاده شهر مشهد در استان خراسان رضوی ، سینما مهتاب  قزوین، سینما اشراق شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان ، سینما هلال شهر اهواز، نفت شهر آبادان  و مجتمع سینمایی دزفول در استان خوزستان و مجتمع فرهنگی خلیج فارس در جزیره کیش  در مدت برگزاری  سی‌امین  دوره جشنواره فیلم فجر  را به نمایش در می‌آورند.

محمدرضا بازدید : 195 جمعه 07 بهمن 1390 نظرات (0)
زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه و همچنین جدول زمان بندی برگزاری  سی‌امین  دوره جشنواره فیلم فجر در ۹ استان کشور و جزیره کیش اعلام شد.

http://fajrfestival.rozup.in/map2_thumb_medium150_100.jpg
به گزارش  روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در استان‌های لرستان، فارس و خراسان رضوی ۱۵ بهمن ماه و در استان‌های کرمان، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه در استان خوزستان ۱۸ بهمن ، قزوین و کیش ۲۱ بهمن برگزار می‌شود.
همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در استان لرستان ۲۰ بهمن ، استان کرمان ۲۱ بهمن، استان  البرز  و اصفهان ۲۴ بهمن ،استان فارس ۲۵ بهمن ، استان خراسان رضوی ۲۶ بهمن ، استان قزوین ۲۸ بهمن ، استان سیستان و بلوچستان 29 بهمن، استان خوزستان ۳۰ بهمن، و منطقه آزاد کیش اول اسفند به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

محمدرضا بازدید : 198 پنجشنبه 06 بهمن 1390 نظرات (0)

تازه‌ترین ساخته روح‌الله حجازی هنوز در هاله‌ای از ابهام است. امروز درحالی پروانه نمایش بیست فیلم دیگر صادر شد که این فیلم در هیچکدام از بخش های جشنواره حضور ندارد.


http://fajrfestival.rozup.in/1865._caffecinema.com_.jpg


یادداشت روح الله حجازی خطاب به وزیر

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

جناب آقای دکتر محمد حسینی

گمان نمی کنم در جریان جزئیات رفتار تحقیر آمیز دست اندرکاران معاونت سینمایی نسبت به فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" باشید. اگر احقاق حقوق همکارانم در این فیلم نبود، مانند این چهار سالی که از ساخت اولین فیلم سینمایی ام گذشت، سکوت می کردم. اما اکنون وظیفه شرعی خود می دانم مواردی را به اطلاع شما برسانم که اگر مایل بودید تمهیدی بیاندیشید تا از زیر دین حق الناس رها شوید.

اکنون که همگان بهت زده شاهد رفتار عجیب معاونت سینمایی در مورد به چالش کشیدن کیفیت فیلم هستند، همکاران شما سعی می کنند نتایج بدست آمده از هیئت انتخاب را تمام و کمال متوجه سلیقه اعضای آن نمایند، حال آنکه جمعیتی از صاحب نظران، اساتید و معتمدین سینمایی کشور این فیلم را آبرومند، ارزشمند و قابل تامل ارزیابی کرده و در مواردی شانس درخشش دست اندرکارانش را در بخش رقابتی این جشنواره پیش بینی نموده اند....

محمدرضا بازدید : 183 پنجشنبه 06 بهمن 1390 نظرات (0)

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/sodayesmorgh.jpg


یدالله صمدی، مجید انتظامی، داوود میرباقری، ابوالقاسم طالبی، احمدرضا معتمدی، داوود رشیدی، علیرضا رئیسیان، اسفندیار شهیدی و جمال شورجه به عنوان داوران بخش مسابقه سينماي ايران سي‌امين جشنواره فيلم فجر (سودای سیمرغ) معرفي شدند.

بر اساس وعده دبیر جشنواره سی‌ام فیلم فجر در زمینه معرفی داوران جشنواره در روزهای 5 و 6 بهمن، و در راستای فرآیند متکی بر نظم در اطلاع رسانی جشنواره سی‌ام، روز گذشته داوران بخش مواد تبلیغاتی و امروز داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره معرفی شدند.
بر این اساس، 9 داور انتخاب شده جشنواره سي‌ام به شرح زیر، 32 فيلم بخش مسابقه سينماي ايران سي‌امين جشنواره امسال را در بخش‌هاي مختلف قضاوت مي‌كنند......

محمدرضا بازدید : 223 چهارشنبه 05 بهمن 1390 نظرات (0)
برای نخستین بار نمایش فیلم های سینمایی سه بعدی در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر صورت می گیرد و فیلم «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نامزد 11 اسكار و برنده گلدن گلوب یکی از این آثار است.
به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره فیلم فجر، مارتین اسکورسیزی، کارگردان «هوگو» از جملهء شناخته‌شدن‌ترین و پرافتخارترین کارگردانان دنیاست که در آخرین تجربه‌اش دست به ساخت سه بعدی زده است.
اولین تجربه مارتین اسکورسیزی در قالب سه‌بعدی فیلمی خانوادگی است و به سینمای کلاسیک ادای دین می‌کند. «هوگو» اولین بار در دنیا اکتبر پیش در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد. این فیلم یکی از فیلم‌های موفق فصل جوایز سینمایی 2011 است و تاکنون جوایز مختلف دریافت کرده، از جمله جایزه بهترین کارگردان از هیئت ملی نقد آمریکا، جایزه بهترین فیلم به انتخاب انجمن منتقدان فیلم آستین، جایزه بهترین کارگردان از جوایز جامعه منتقدان فیلم بوستون، جایزه بهترین طراحی صحنه از جوایز انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جوایز بهترین طراحی صحنه و جلوه‌های تصویری از جوایز جامعه منتقدان فیلم فینیکس و جوایز بهترین طراحی هنری و کارگردان از جوایز انجمن منتقدان فیلم منطقه واشنگتن دی‌سی. «هوگو» از نوامبر پیش تاکنون در دنیا حدود 70 میلیون دلار فروخته است .
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/hugo_thumb_medium150_100.jpg
اسکورسیزی 69 ساله برای فیلم‌های «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح»، «رفقای خوب»، «عصر معصومیت»، «دار و دسته نیویورکی» و «هوانورد» نامزد اسکار بود و سال 2007 برای «مردگان» برنده اسکار بهترین کارگردان شد.
«هوگو» داستان استان فیلم در پاریس دهه 1930 روی می‌دهد و درباره هوگو کاباره یک پسر بچه یتیم است که در ایستگاه قطار مونپارناس در پاریس زندگی می‌کند. برخورد تصادفی هوگو با ژرژ ملی‌یس از پیشگامان سینمای صامت به دوستی با دخترخوانده او، ایزابل و ماجراهایی اسرارآمیز مربوط به پدرش و یک آدم‌ماشینی می‌‌انجامد.
بازیگران فیلم «هوگو» عبارتند از آسا باترفیلد، کلویی گریس مورتز، کریستوفر لی، بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن، ری وینستون، امیلی مورتیمر
فیلم‌های سه بعدی در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر در تالار ایوان شمس به نمایش درمی‌آیند.
فیلم‌‌های «هوگو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، «حریم» به کارگردانی آلیستر گریرسن و تهیه کنندگی جیمزکامرون، «بچه‌های جاسوس 4» به کارگردانی رابرت رودریگز، «هیولایی در پاریس» به کارگردانی بیبوبرگرون و «شنل قرمزی علیه پلیدی» به کارگردانی مایک دیسا  پنج  فیلم اعلام شده  در این بخش هستند.

محمدرضا بازدید : 337 چهارشنبه 05 بهمن 1390 نظرات (0)
در جشنواره امسال حضور فیلمسازانی که برای اولین بار دست به کارگردانی فیلم بلند زده‌اند، چشمگیر است.

http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/Fajr30_newposter_01_286328.jpg
به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، دبیرخانه جشنواره هفته گذشته از حضور بیست و دو فیلم اولی در جشنواره امسال خبر داد. در میان کارگردانان این آثار، هنرمندانی دیده می‌شوند که پیش از این در زمینه بازیگری و بعضی نیز در زمینه‌های دیگر سینما، فعالیت حرفه‌ای داشته‌اند.

محمدرضا بازدید : 212 چهارشنبه 05 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/13901103000253_PhotoA.jpg
شمارش معکوس برای آغاز سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز شده است. حالا دیگر صدای پای جشنواره فیلم فجر کم کم به گوش می‌رسد، آغاز رقابتی حساس و نفس‌گیر بین فیلم‌های متقاضی سی‌امین جشنواره فیلم فجر.
سینما در جشنواره رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد، تماشای فیلم‌ها و گپ‌و گفت پیرامون فیلم‌ها جشنواره را پر رونق می‌کند و برخی فیلم‌ها هم به دلیل داشتن ویژگی‌های مثبت از جمله بازیگری، کارگردانی، استفاده از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای و ... مورد استقبال بیشتر اهالی رسانه، منتقدان و مردم قرار می‌گیرند.


محمدرضا بازدید : 261 سه شنبه 04 بهمن 1390 نظرات (0)

همایون ارشادی و سحر قریشی در صدر پرکارترین بازیگران مرد و زن سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر قرار دارند.

پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره سی‌ام فجر، به جوان‌ترین کارگردان‌ها اعتماد کرده‌اند.


http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/IMAGE634630072864831123.jpg
حضور این بازیگران در بخش‌های مختلف مسابقه سینمای ایران، آیینه سینمای ایران و فیلم‌های اول می‌تواند سرآغاز خوبی برای گمانه زنی‌ سیمرغ‌های سی‌ام باشد. از میان بازیگران زن و مرد، همایون ارشادی با شش فیلم در صدر پرکارترین بازیگران قرار دارد.

محمدرضا بازدید : 197 سه شنبه 04 بهمن 1390 نظرات (0)
http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/articles_3892.jpg
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران سی امین جشنواره فیلم فجر را به شکل متفاوتی داوری خواهد کرد.
علی علایی رییس شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، اعلام کرد این انجمن امسال، سی امین جشنواره فیلم فجر را به صورت آکادمی داوری خواهد کرد.
علایی گفت: «تا پیش از این، انجمن داوری خود در جشنواره فيلم فجر را با داوران محدود و متمرکز(5 یا 7 نفر) به انجام می رساند ولی در این دوره قصد داریم مشارکت اعضای انجمن را به  شکل گسترده تری جلب کنیم تا داوری ها از اعتبار مضاعف و بالاتري برخوردار باشد».


محمدرضا بازدید : 252 سه شنبه 04 بهمن 1390 نظرات (0)
علاقه‌مندان به دیدن آثار بخش فیلم‌های سه بعدی و جشنواره‌جشنواره‌ها در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فردا می‌توانند بلیت‌های این دو بخش را دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، بلیت‌ فیلم‌های این دو بخش از صبح فردا چهارشنبه (5 بهمن) در پردیس ملت به دست مخاطبان خواهد رسید.


http://fajrfestival.rozup.in/Pictures/13901028000119_PhotoA.jpg


بنا بر این گزارش، امسال در بخش جشنواره جشنواره‌ها 11 فیلم از سینماگرانی چون ترانس مالیک، برادران داردن، آندری زویاگنیتسف،  نوری بیلگه جیلان، چن کایگه، بلا تار و ژانگ ییمو به نمایش درمی‌آید. همچنین در روزهای جشنواره سی‌ام و در بخش فیلم‌های سه‌بعدی جشنواره نیز ایوان شمس 5 فیلم بچه‌های جاسوس4، هوگو، حریم، هیولایی در پاریس و شنل قرمزی علیه پلیدی را به صورت سه بعدی اکران می‌کند.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
این وبلاگ در تلاش است تا اخبار سی امین جشنواره بین المللی فیلم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد به همین خاطر از کسانی که مایلند در بروز رسانی این وب به من کمک کنند سریعا اعلام کنند .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 2,130
  • بازدید کلی : 94,323